Sådan klager du
Hvis du er utilfreds med en afgørelse eller med selve sagsbehandlingen, kan du enten:
- klage over afgørelsen til Skatteankestyrelsen,
- gøre indsigelse over sagsbehandlingen, eller
- indbringe afgørelsen for domstolene.
Skriv ikke personlige oplysninger (fx dit cpr-nr.). Vi gemmer søgninger til statistik, så vi løbende kan forbedre søgefunktionen. Se Privatlivspolitik
Hvis du er utilfreds med en afgørelse eller med selve sagsbehandlingen, kan du enten:
Hvis du er utilfreds med en afgørelse, du har fået fra en styrelse i Skatteforvaltningen, kan du klage over den.
Det koster ingenting at klage over en afgørelse i en inddrivelsessag eller en afgørelse om aktindsigt.
Sammen med en afgørelse får du altid en klagevejledning. I den kan du læse, hvad du kan klage over, og hvordan du klager.
Der gælder særlige regler på ejendomsvurderingsområdet.
Læs mere hos Vurderingsstyrelsen på vurderingsportalen.dk
Er du utilfreds med sagsbehandlingen i en af Skatteforvaltningens syv styrelser, har du mulighed for at sende din indsigelse til Skatteforvaltningens visiteringsfunktion, som er placeret i Administrations- og Servicestyrelsen. Du kan gøre indsigelse over forhold, der ikke har noget med indholdet i afgørelsen at gøre, fx lang sagsbehandlingstid, mangelfuld vejledning eller en medarbejders adfærd.
Sådan klager du over sagsbehandlingen (adst.dk)
Indsigelser over sagsbehandlingen bliver behandlet efter retningslinjerne i SKM2018.349.SKTST.
Hvis du vil indbringe afgørelsen for domstolene, skal du gøre det senest tre måneder efter afgørelsens dato. Du skal sende stævningen til den byret, som din bopæl/adresse hører under. Har du ikke bopæl/adresse i Danmark, skal du sende stævningen til Københavns Byret.